به همت پژوهشگران دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تب سنج غیر تماسی با دقت پزشکی بالا ساخته شد
‎حسین حسینی نژاد عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی از ساخت تب سنج غیر تماسی با دقت پزشکی بسیار بالا توسط پژوهشگران این دانشکده خبر داد
حسین حسینی نژاد سرپرست تیم پژوهشی سازنده این تب سنج در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه درباره تب سنج غیر تماسی گفت: طی چند ماه اخیر با تلاش فراوان توانستیم تب سنج پزشکی را که به صورت غیر تماسی با فاصله 3 سانتی متری می‌تواند دمای داخل بدن را اندازه گیری کند، تولید کنیم .
اوخاطر نشان کرد: سنسورهای به کار رفته در این نوع تب سنج دقت بسیار بالایی دارند که آن را در ردیف تب سنج های بسیار دقیق پزشکی قرار می دهد.
حسینی نژاد افزود: با توجه به اینکه در چند ماه اخیر شیوع ویروس کرونا موجب از دست دادن تعدادی از هموطنان عزیزمان شده است، ولی متاسفانه غربالگری های مربوط به آزمایش کرونا را با تب سنج های معمولی انجام می دهند که کارایی مناسبی ندارند، با توجه به این موضوع ما اقدام به ساخت این نوع تب سنج غیر تماسی کردیم که غربالگری کرونا را با دقت بسیار بالا انجام می دهد. شایان ذکر است طراحی، ساخت و مونتاژ قطعات آن نیز توسط پژوهشگران این دانشکده انجام شده است.
او بیان کرد: نمونه های ارزان قیمت این تب سنج ها دقت کافی و لازم برای اندازه گیری دمای بدن را ندارند، البته نمونه های گران قیمت خارجی دقت مناسبی دارند اما قیمت بسیار بالای آنها دسترسی را مشکل کرده است؛ با این وجود همانطور که قبلاً نیز اشاره شد این نوع تب سنج غیر تماسی اطلاعات را بادقت بسیار بالا ارائه می دهد.
حسینی نژاد گفت: از دیگر قابلیت های مهم تب سنج غیر تماسی، امکان اتصال به تلفن همراه و انتقال اطلاعات به آن است.
او در پایان ادامه داد: در هفته‌های آتی چند نمونه دیگر از این نوع تب سنج تولید خواهد شد و اکنون در حال اخذ مجوز و استاندارد های لازم هستیم، پس از کسب مجوزاقدام به تولید انبوه خواهیم کرد. گفتنی است در اجرای این طرح، کارشناس مسئول آزمایشگاه دانشکده مهندسی برق، الهام کرمانی و سه نفر از دانشجویان این دانشکده، دانیال کاتوزیان، رامین قلندری زاده و سید محمد امین موسوی همکاری بسیار مفید و اثر گذاری داشتند.
تاریخ:
1399/07/30
تعداد بازدید:
1425
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:9
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.